NÁVŠTEVNOSŤ

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
Visitors Counter

• images/stories/reklama/zlatnictvo.jpg
Túra cez Machnatý vrch k sanitke E-mail
Piatok, 05 Júl 2013 21:05

MICHALOVCE - Názov turistickej akcie KST Turista Michalovce bol síce "SKALNA SKALA" ale pretože  sme tam už boli a atraktívnejšie sa javili rašeliniská a aj záujem bol zjavný rozhodol som sa,

ako vedúci akcie pozmeniť cieľ na RAŠELINISKÁ za TROMA TABLAMI.

Ráno o 9:00 sme sa všetci záujemci o turistiku v počte 5. zišli za výškovou budovou v Michalovciach a za odprevádzania predsedom Tonom Hasákom sme sa vybrali na cestu dvoma autami smerom na Remetské Hámre kde sme cestou v Úbreži zobrali ďalšieho záujemcu o krásy našej prírody a bolo nás už 6.

Keď sme dorazili na parkovisko Krivec pod Morským okom bolo počasie ešte tesne pred dažďom, ale nevyzeralo to na prierž ale max. prehánky a tak sme sa rozhodli pokračovať už pešo od parkoviska Krivec kde nás ešte tesne pred odchodom stačil dobehnúť vyberač poplatku za parkovné a museli sme ešte pred začatím túry pustiť 2 EURá.

Zdalo sa, že nám už v túre nič nezabráni a vybrali sme sa k Morskému oku, no neprešli sme ani 300 m keď sa na nás spustil lejak dokonca s drobnými krúpami a tak sme to otočili späť na parkovisko k autám.

Tu sa cesty dvoch posádok áut rozdelili pretože jední chceli vyčkať zlepšenia počasia a druhý nie. Tí čo chceli vyčkať zišli do Remetských Hámrov a na chate u Mariána Lukáčeka čo je miestom kde je  východzí bod turistických trás dohodli kam ďalej.

Pre rozmočený terén zišlo z trasy na rašeliniská a rozhodnutie padlo na asfaltovú trasu z FALAŠOVHO POTOKA cez MACHNATÝ VRCH smerom k PILNÍKOVEJ LÚKE.

Je to riadne vyznačená turistická zelená trasa s ukončením až v RUSKEJ BYSTREJ ale to nebol cieľ našej cesty.

Po necelých 20.minútach relaxačnej chôdze od FALAŠOVHO POTOKA sme vystúpali na MACHNATÝ VRCH kde sme si na informačnej tabuli mohli prečítať niečo o tejto lokalite. O 18.minút sme dorazili na netradičné vyhliadkové miesto kde sme z MACHNATEHO VRCHU mohli vidieť netradičný pohľad na celú Zemplínsku šíravu aj s podstatnou časťou pohoría Vihorlatu ako kopce OSTRY či LYSAK, VIHORLAT a ROH.

Cez končeky kríkov sme zahliadli aj komíny vojanskej elektrárne a aj Senianské rybníky.

Asfaltová cesta nás ďalej viedla mierným stúpaním hlbšie do lesa kde sme natrafili na krmelce pre vysokú, pasť na diviaky a dokonca veterána motorky pionier na ktorej tam pricestoval hubár.

Na konci tejto asfaltky nás čakal vrak sanitky rok výroby 1984 ktorá tam už zjavne " oddychuje " niečo  cez jedno desaťročie.

Tento visí nad dosť hlbokým potokom a je možné, že sa spolu aj s podmáčaným terénom zosunie do potoka pretože ako som sa dozvedel od miestneho, vraj sa z roka na rok sa posúva a nakláňa k potoku, možno to zastavia blízke kmene mladých stromov a možno už bude tento vrak sanitky na ďalší rok v potoku hore kolesami.

Aj preto sme všetko dôkladne nafotili a prizvali aj " agenta FBI " o dôkladnu analýzu a zaistenia stôp kde na zadných dverách tejto sanitky boli zjavné stopy po streľbe čo by mohlo nasvedčovať o rušnej minulosti tohoto vozidla a možno aj preto skončil tak hlboko v lese ...

Každopádne do stôp bolo zaradené aj VIN číslo karosérie sanitky ktoré jasne napovedá rok výroby a aj poradové číslo v akom zišlo z výrobnej linky.

Po zdokumentovaní tohto technického muzeálneho kúsku techniky sme sa po tej istej ceste vrátili naspäť k FALAŚOVMU potoku.

Nakoniec počasie vyšlo, urobili sme niečo pre svoje zdravie a možno dopomôžeme k vylúšteniu záhady stratenej sanitky.